fredag den 29. juni 2012

Det er mig en gåde

Hvordan alle i lækre blogkvinder finder overskuddet i hverdagen til at smutte afsted på job, holde styr på hus, mand og børn have overskuddet til at snakke og hygge med jeres unger / mand 
også stadig have energi og overskud til jeres kreatid..

Ja undskyld mig, men jeg synes altså, at det godt kan være lidt svært, måske er det også fordi, at det hele er så nyt endnu, eller måske er jeg bare temmelig doven anlagt hvem ved...

Men jeg er træt for tiden de fleste dage for jeg da taget mig sammen til at strikke eller hækle lidt i sofahjørnet om aftenen foran tvet. Men det er sørme ikke meget jeg får præsteret, for der skal jo også lige hygges om drengene snakkes med manden også er der jo forresten også lige vasketøjet der skal ordnes..

Jeg ved det godt, jeg klarede det før samtidig med at jeg havde min egen virksomhed, og tænker at jeg måtte da have haft duracell batterier i ryggen ( og hvis det er tilfældet er der så ikke nogen der vil fortælle mig, hvordan jeg skifter dem...... for tror altså de er kørt døde..)
Eller mon det er fordi at jeg har gået hjemme for længe og bare er blevet temmelig doven og vant til at have oceaner af tid???

Ja ja jeg tænker såmænd bare.

Det er ikke fordi jeg ikke synes at det er godt, at jeg har fået et arbejde, sådanne skal det endelig ikke forstås, nej det er skam ok nok. Men sad bare og tænkte, mens jeg stryger igennem jeres blogindlæg og ser den ene skønne overskudsmadame efter den anden, og sidder sørme da lige og bliver temmelig misundelig og tænker lidt at bare det dog var mig der lige kunne tage mig sammen.

Nu var sidste år jo godt nok også noget af et lorte år (parden my french), men nu må det være på tide at jeg ligesom kan komme videre og sprudle af energi.......

Imorgen skal jeg på arbejde det er jo nyt for familien at jeg ikke er hjemme om lørdagen, men de tager det nu meget pænt og de har besluttet at tage afsted til bregentved marked, selvom simon ellers først ikke gad med, for jeg fik jo dummet mig, og sagt snøft skal i så hygge uden mig. Men da han hørte at mellemste brormand også skulle med, så kunne det godt gå.

Jeg ved ikke med dig, men jeg har da indtil flere gange idag overvejet om det ikke var ved at være tid til at pakke arken...... Ja tænker om det er syndfloden der er ved at indfinde sig eller om der mon er andet i vente :-)

Nej spøg til side det ser ud til at det hele vender i morgen håber, at du har haft en skøn og dejlig fredag og ikke er blevet helt skyllet væk. 

Håber, at du får en god weekend, min starter imorgen kl. 13 også står den på at jeg kan lave lige hvad jeg har lyst til resten af weekenden for er så heldig at manden min, har flyttet rundt på alle nullermændende, så dem behøver jeg ikke at slås med.....





8 kommentarer:

  1. Her rydder vi bare ikke op - så får man tid til lidt mere :)
    det er jo stadig nyt job for dig, og så bliver man jo bare træt i bolden. Overskuddet skal nok komme igen.

    SvarSlet
  2. jeg har en gummibåd klar tror snart jeg må bruge den ;)


    ang de flittige damer .. så har undret mig længe :)

    SvarSlet
  3. Hej Marion
    jeg tror det er helt normalt, at når man starter nyt, så går al ens energi og overskud til overhovedet at navigere i det nye. Det ER enormt hårdt at starte i nyt job - hjernen skal lige ommøbleres, og det koster på kontoen.
    Og tro ikke vi andre (her = mig) er overskudsagtige duracell batteri ting, der farer rundt og lige klarer alt i en håndevending. Det kan måske nok lyde sådan rundt om på bloggene, fordi det er overskudstingene vi udstiller her. Det gælder om at gribe de glimt, der er ;o)
    Jeg håber du snart lander i rutinerne, og finder lidt energi og overskud igen.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  4. Pyeeee ha , jeg har det som du , jobbet tager al min energi og resourserne er meget små ..... så overskuds kvinde er jeg bestemt ikke he-he
    God weekend til dig og dine

    SvarSlet
  5. Jeg er ikke hysterisk når det kommer til.rengøring og så er jeg heldig at have et job hvor jeg selv bestemme hvornår jeg forbereder mig og retter opgaver og det giver en stor frihed, jeg kan nå meget fra kl 14 hvor jeg typisk er hjemme og så til aften.

    SvarSlet
  6. Det er altid energikrævende at starte på nyt job, så der er ikke noget at sige til du er træt for tiden.

    Jeg er bestemt ikke et overskudsmenneske! Min døgnrytme er lidt anderledes end de flestes, så på mine frinætter sidder jeg oppe længe efter familien er gået i seng og strikker, blogger osv. Det er mit frikvarter :-)

    SvarSlet
  7. Jeg har holdt studenterfest for min datter. Her har den kun stået på mad og Ajax. Jeg har ikke strikket en maske. I morgen skal jeg sove længe, rigtig længe. Måske skal jeg strikke, hvis jeg orker, men gøre rent det skal jeg ikke.

    Ingen overskud her.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  8. Jeg tror da det er fordi i ikke får tanket op af noget godt vejr. Når det er trist og gråt bliver man tit mat og slap

    Nej vi skal ha noget sommer til at lade de duracelbatterier op igen

    SvarSlet